Pinion versnellingsbak

Een Pinion versnellingsbak is onderdeel van de trapas. Het versnellingssysteem van een Pinion fiets kun je het beste vergelijken met de versnellingsbak van een auto waarbij op meerdere assen een reeks tandwielen zit die door de pook – bij een Pinion fiets de draaihendel op het stuur – in de juiste positie worden gebracht. Het mooie van de positie rond de trapas in het hart van de fiets is dat het gewicht erg laag gepositioneerd is en dat komt de rijeigenschappen ten goede.

Voordelen

+ Groot bereik
+ Gelijke schakelstappen
+ Laag zwaartepunt en dat is goed voor de rij-eigenschappen
+ Onderhoudsarm
+ 5 jaar garantie

Productkenmerken

Positie versnellingsbak Onderdeel van de trapas
P1.18 (18 versnellingen)
P1.12 (12 versnellingen)
P1.9XR (9 versnellingen)
P1.9CR (9 vesnellingen)
P1.18 geschikt voor toer- en trekking fietsen
P1.12 geschikt voor MTB en toerfiets
P1.9XR geschikt voor MTB en e-bikes
P1.9CR geschikt voor all-round fiets en pedelec
Bereik*
P1.18 636%
P1.12 600%
P1.9XR 568%
P1.9CR 364%
Gewicht
P1.18 2700g
P1.12 2350g
P1.9XR 2200g
P1.9CR 2200g
Olieverversing Elke 10.000 km. / elk jaar
Type smering Splash smering
Temperatuur bestendigheid -15 tot 40° celsius
Garantie 5 jaar

 *Bereik

Veel bereik betekent dat je zwaar kunt trappen als je op volle snelheid bergaf gaat en/of wind mee hebt. Maar het betekent ook dat je heel licht kunt trappen bij wind tegen en/of steil bergop. Hoe groter het bereik des te breder het inzetgebied van de fiets. Bereik wordt aangegeven in procenten.

Scroll naar boven